Videó: extrém erős szélben kellett leszállnia a 173 000 kilós óriás-repülőgépnek
Az Antonov által gyártott An–124 Ruszlan a világ egyik legnagyobb repülőtípusa. Egy ilyen gépet videóztak le kölni reptéren, amint egy hatalmas vihar közben landol.
Az Antonov által gyártott An–124 Ruszlan a világ egyik legnagyobb repülőtípusa. Egy ilyen gépet videóztak le kölni reptéren, amint egy hatalmas vihar közben landol.
A tokiói Narita repülőtér volt a célállomása a japán All Nippon Airways (ANA) egyik Boeingjének. A pilóták mindent megtettek, végül fel kellett adniuk ottani landolási szándékukat. Az esetről készült felvételeket nézve szinte liftezni kezd az ember gyomra.
Az erős szél nem a landolásra készülő pilóták legjobb barátja, de a Transavia videóra vett járatán valószínűleg az utasok sem érezték kényelmesen magukat.
Nem lettünk volna az Eurowings Bolognából Düsseldorfba tartó csütörtöki járatának utasai helyében. Ugyanis a repülővel extrém időjárási körülmények között kellett leszállni, ami a pilóta mellett alighanem az utasokat is kihívások elé állította.
Egy Boeing 747-es utasszállító gép alsó hangon – utasok és csomagok nélkül – is 333 tonnát nyom. De még egy ekkora monstrumnak is betesznek az amszterdami Schiphol repülőtéren nem ritka erős szelek.
Az utóbbi évek legdurvább szelében sikerült nyolc leszállásról, illetve egészen pontosan leszállási kísérletről felvételt készíteni Birmingham repülőterén.
A szokásosnál nehezebb dolguk volt a pilótáknak a düsseldorfi reptérre landoláskor.
Mintha néhány dekás játékgépeket látnánk, úgy dobálja a szél Birmingham repülőterén éppen landoló gépeket. De nem trükkfelvételről van szó, az elmúlt időszak erős oldalszelében valóban így lehetett csak leszállni. Ezeket a landolásokat valószínűleg sem a pilóták, sem az utasok nem felejtik el egy darabig.
Év közben is rengeteg látványos és időnként nem kicsit veszélyes fel- és leszállást örökített meg a Cargospotter néven dolgozó videós, aki most egyetlen felvételbe vágta össze 2015 legjobb repülős jeleneteit.
Az erős oldalszél nem csak a kisebb gépek leszállásánál okoz nehézséget, a világ legnagyobb utasszállítójaként számon tartott Airbus A380-as pilótáit is kihívás elé állította néhány napja, a düsseldorfi reptéren.
Nagyon nem volt egyszerű dolga azoknak a pilótáknak, akiknek a szombati hollandiai viharban kellett letenniük óriási utasszállítóikat az Amszterdam-Schiphol repülőtéren.
A felszállás és a landolás a repülés legveszélyesebb fázisai, és még a képzett pilóták számára is komoly kihívást jelentenek erős keresztszél esetén. Márpedig Düsseldorf repterén igen erős, 55 csomós (kb. 100 km/h) szél fújt tegnap.